Over Retourplaza

De webshop die nieuwe, retour gestuurde artikelen na een uitgebreide controle een 2e kans geeft, met flinke korting bovenop laagste internetprijs!

 

Retourplaza is genomineerd voor de Logistieke Webshop van het Jaar, categorie start-up!

Hoe werkt Retourplaza.nl?

Warehouse retour webwinkels 1:  Retourplaza ontvangt retour gestuurde artikelen en restvoorraden van diverse webshops uit heel Nederland

controle van retour artikelen 2:  Alle artikelen worden door ons ervaren team gecontroleerd en beoordeeld

korting retour webshop 3: Deze artikelen worden aangeboden met flinke korting bovenop de laagste internetprijs op basis van de productstatus


Wat we bieden

  • Ons assortiment bestaat uit nieuwe, ongebruikte én de meest actuele artikelen
  • Alle artikelen zijn individueel bekeken en beoordeeld door een deskundig retour-team met unieke eigen ontwikkelde Grading software van Retourplaza
  • Korting op basis van de nieuwe productstatus, zie de A/B/C/D labels op de productpagina’s voor extra toelichting
  • Je ontvangt korting bovenop de huidige allerlaagste internetprijs die online vindbaar is, gebaseerd op de prijzen bij plaatsen in de webwinkel
  • Elk product is uniek qua status, op = op. Dagelijks nieuw aanbod
  • De producten worden altijd werkend aangeboden, met fabrieksgarantie
  • Op werkdagen voor 20.00 besteld, is volgende dag in huis
  • Kleine artikelen (pakketten) kunnen binnen 14 dagen gratis retour worden gezonden
  • Gratis verzending vanaf 40 euro

Ons nieuwe onafhankelijke beoordelingssysteem
 

Productstatus

Artikelen krijgen in onze webshop een 2e kans door ze aan te bieden op basis van de status waarin ze verkeren. Deze status is gekoppeld aan een A/B/C/D label en zo wordt de korting bepaald, bovenop de laagste internetprijs die we hebben kunnen vinden bij het plaatsen op de webshop. Wanneer het artikel een A-status heeft, dus in nieuwstaat is, geven wij alsnog korting! 

Status beoordeling retour producten webshops

 


Waarom?

Dagelijks worden duizenden artikelen online besteld maar ook weer teruggestuurd om verschillende redenen. “Toch liever een andere kleur”, “product heeft verpakkingsschade en was bedoeld als cadeau” of “na bekijken van product heb ik me toch bedacht”.

Deze artikelen worden niet altijd in dezelfde staat retour gestuurd als de nieuwstaat waarin het is ontvangen. Zo kan bijvoorbeeld de originele verpakking beschadigd zijn, ontbreken of het artikel (licht) beschadigd zijn geraakt tijdens het transport. Wegens deze (lichte) schades kunnen deze artikelen niet opnieuw worden verkocht en geleverd in de nieuwstaat waarin ze worden getoond in de meeste webwinkels in Nederland. Maar deze artikelen zijn niet kapot!

Zijn al deze producten dan rijp voor de vuilnisbak?

Wij vinden van niet, maar helaas zijn retour gestuurde artikelen voor veel webwinkels een groot probleem en is de prullenbak te vaak de onnodige eindbestemming.

Daarom is begin 2015 Retourplaza.nl gestart. Een unieke en complete retourservice die retour gestuurde artikelen een 2e kans geeft en ze na een uitgebreide controle (weer) bereikbaar maakt voor consumenten die echt “waar voor hun geld” willen.

Omdat we dagelijks nieuwe artikelen binnen krijgen in ons warehouse vinden we het leuk als je regelmatig komt kijken of we nog een mooie deal voor je hebben. Je kan je onder aan deze pagina inschrijven voor de nieuwsbrief, zo profiteer je als eerste van uitbreiding van ons assortiment en nog hogere kortingen!
 
 

Retourplaza is Official Partner van PostNL

Bekijk hieronder een korte introductie (0:52) van onze samenwerking met PostNL met directeur en mede-oprichter Jan Minnee (winnaar - Jong Logistiek Talent van het Jaar 2016-2017).

PostNL bezorgt dagelijks duizenden pakketten in Nederland, waarvan velen ook weer teruggestuurd. PostNL erkent samen met Retourplaza dat veel van deze producten onnodig in de prullenbak verdwijnen, omdat ze niet meer als 100% nieuw verkocht kunnen worden. PostNL en Retourplaza zetten zich daarom samen in om deze producten een 2e kans te geven en via onze webwinkel weer bereikbaar te maken voor jou.

PostNL is tevens de logistieke partner van Retourplaza.nl en bezorgt je bestelling op je aangegeven adres zo snel als mogelijk.

Officieel partner van PostNL

Onze bedrijfsgegevens

Bedrijfsnaam
Retourplaza.nl, onderdeel van WAP3 B.V. 

Bezoekadres (geen post of retouradres)
Not Selling Milk - Retourplaza
Willem de Zwijgerlaan 352A/1
1055 RD Amsterdam

Postadres 
Postbus 456
6710 BL EDE (GLD)

Retouradres (svp altijd vooraf contact opnemen voor uw retourlabel)
Retourplaza
Postbus 370
3990 GD Houten

E-mailadres: klantenservice@retourplaza.nl of gebruik het contactformulier

Telefoonnummer: 0857820011. Op maandag t/m vrijdag tussen 08:00 en 22:00 en op zaterdag & zondag tussen 9:00 en 18:00.

KvK-nummer: 63515954

BTW-nummer: NL855270044B01