Verzenden & retourneren

Gratis bezorging vanaf € 40,-

Je bestelling wordt via onze partner PostNL bezorgd. Bestellingen ter waarde van 40,- euro of meer worden gratis bezorgd. In de kassa staat de verzendmethode en eventuele verzendkosten vermeld. Hier zal ook worden aangegeven of er sprake is van een pakket bezorging of de Extra@Home bezorgmethode (voor middelgrote - grote artikelen, zoals ijskasten).

Verzendkosten  

Bestelling < €40,00        = € 5,95 verzendkosten

Bestelling > €40,00        = Gratis bezorging

De verzendkosten worden automatisch in de kassa berekend op basis van het type product en de benodigde levering (pakket / 1 mans / 2 mans levering).  

 

Bezorgdagen pakketbezorging

 

 Besteld vóór 23:00u op

 Levering Nederland 

 Maandag

 Dinsdag

 Dinsdag

 Woensdag

 Woensdag

 Donderdag

 Donderdag

 Vrijdag

 Vrijdag

 Zaterdag

 Zaterdag

 Dinsdag

 Zondag

 Dinsdag

 

Bezorgdagen Extra@home
(grote artikelen zoals televisies of koelkasten)

 

 Besteld vóór 20:00u op

 Levering Nederland 

 Maandag

 Dinsdag

 Dinsdag

 Woensdag

 Woensdag

 Donderdag

 Donderdag

 Vrijdag

 Vrijdag

 Maandag

 Zaterdag

 Dinsdag

 Zondag

 Dinsdag

 
 
Track & Trace
Je bestelling wordt verzonden door PostNL. Binnen enkele minuten na het afrekenen van je bestelling ontvang je een e-mail met een Track & Trace code. Deze code kan je invoeren op de website van PostNL of in de PostNL App.

Als de dag waarop de zending zal worden geleverd bekend is, wordt deze dag getoond. Indien mogelijk zal ook worden aangegeven hoe laat je artikel zal worden bezorgd.
 
Vanaf 1 juli 2022 zal PostNL geen "niet-thuisbriefje" meer achterlaten. Alle actuele informatie rondom de levering zal zichtbaar zijn in de Track en Trace code.


Drempelservice/Topservice
Bij het plaatsen van de bestelling van een groot artikel kun je kiezen tussen drempelservice of topservice (+€14,95).

Drempelservice houdt in dat het artikel over de eerste drempel van je huis wordt geplaatst. Voor flatgebouwen zonder lift geldt dat artikelen tot de derde verdieping worden geleverd,  over de eerste drempel van je huis. Voor flatgebouwen met lift geldt dat op elke verdieping wordt geleverd, over de eerste drempel van je huis. Artikelen worden dus niet binnenshuis naar andere verdiepingen gebracht. 

Topservice houdt in dat je bestelling in huis wordt afgeleverd, door de installateurs uitgepakt en in elkaar gezet en/of aangesloten. De montage gebeurt op basisinstallatie voorwaarden, zoals het product aansluiten op het lichtnet of aan de afvoerslang. Let op: voor de installatie van een wasmachine moeten de watertoevoer- en afvoerslang vrij toegankelijk zijn, de oude wasmachine moet dus zijn ontkoppeld. Aansluiting op een trekschakelaar en installatie van een gasfornuis vallen niet binnen de Topservice. 


Milieuretouren
Extra@Home biedt de service om je oude apparaat mee te nemen. Dit geldt dus enkel voor de leveringen die worden uitgevoerd door Extra@Home. Hiervoor is het van belang dat het apparaat is afgekoppeld, er geen water meer in zit en dat het apparaat bij de eerste drempel van je woning staat. Geef bij de levering van je nieuwe apparaat aan dat de bezorgers het oude apparaat mee moeten nemen.  
 

Gratis retourneren*

* n.v.t. als je een verkeerd groot artikel hebt besteld en deze bij je moet worden opgehaald

Wanneer kan ik een artikel retour sturen?
Binnen 14 dagen na ontvangst heb je het recht om een artikel retour te sturen:
  • Je artikel is niet naar je wens of verwachting
  • Je artikel is binnen 14 dagen na ontvangst defect (altijd gratis retour)
  • Je hebt het verkeerde artikel ontvangen (altijd gratis retour)

Retourvoorwaarden
  • Bekijk het artikel zoals je in een winkel zou doen maar neem het niet in gebruik.
    • Voorbeeld 1: Bekijk een wasmachine maar draai geen was
    • Voorbeeld 2: Bekijk een laptop maar installeer geen programma's
       
  • Het artikel dient in dezelfde staat retour gestuurd te worden als dat het is ontvangen, inclusief de meegeleverde (originele) verpakking. 
     
  • Elk artikel wordt bij terugkomst door ons op dezelfde manier gecontroleerd als voordat het werd aangeboden inclusief het maken van foto's. 
    • Dat betekent dat een artikel dat je is geleverd met een aangegeven "kleine kras aan de zijkant rechts" uiteraard niet als extra schade wordt beschouwd en krijg je het volledige bedrag terug.
    • Maar stuur je het artikel retour met extra schade, bijvoorbeeld een extra "kleine deuk aan de voorkant" die er eerst nog niet was? Dan ontvang je slechts 75% van het aankoopbedrag terug.

 

Stappenplan retourneren

Om een artikel naar ons terug te sturen willen we je vragen de volgende stappen te volgen.


Met account

  1. Log in op je account

  2. Ga naar het overzicht van je bestelling(en) en selecteer het artikel dat je wilt retourneren

  3. Meld de retouraanvraag aan door te klikken op de knop 'Artikelen retourneren'

  4. Selecteer hier de retour reden, de gewenste retouractie en vul een eventuele opmerking in en klik op “Verstuur”.

  5. Wij behandelen zo snel mogelijk je verzoek. Je ontvangt van ons een e-mail met een retourbon met het retour adres waarin staat beschreven hoe je het artikel naar ons kunt opsturen.

  6. Na ontvangst en verwerking van de retourzending wordt de status aangepast naar 'Artikelen gecrediteerd'. Hiermee wordt het bedrag uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst op je rekening teruggestort.
     

Zonder account

In het geval dat je geen retourplaza.nl account hebt kun je het artikel retourneren met het volgende stappenplan:

  1. Houd svp je ordernummer bij de hand

  2. Neem contact op met Retourplaza via de klantenservice pagina, en meld je retour aan via het contactformulier of stuur een e-mail naar [email protected]

  3. Na je aanmelding ontvang je van ons per e-mail een retourbon met het juiste retouradres

  4. Stuur het artikel terug volgens de instructies op de retourbon

  5. Zodra we je retourzending hebben ontvangen zullen we het artikel beoordelen en controleren. Je ontvangt van ons bericht via e-mail over de voortgang.
     
  6. Het bedrag uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst bij ons op je rekening teruggestort.

Je kunt eventueel gebruik maken van het Europees herroepingsformulier door deze te downloaden en op te sturen. Bovenstaande stappenplan is de makkelijkste en snelste manier.

Wat betaal ik bij een retour? (binnen 14 dagen na ontvangst)

Bij Retourplaza kun je artikelen van postpakket formaat binnen 14 dagen na ontvangst gratis retour sturen! Bij (middel)grote artikelen zijn de retourkosten voor eigen rekening, behalve als het artikel binnen 14 dagen na ontvangst defect is. Dan halen wij hem uiteraard gratis bij je op en zorgen voor een alternatief. 

De prijs om een artikel retour te sturen hangt af van het type artikel: 

 

Indien door PostNL Extra@Home geleverd (zwaarder dan 31 kg):

  • Middelgrote artikelen (fiets/grote magnetron/TV): Deze artikelen worden door PostNL Extra@Home bij je opgehaald, net zoals ze bij je zijn geleverd. De prijs voor een afhaalopdracht is €43,50 en zal in mindering worden gebracht bij het terugbetalen van het bestelde artikel. Nadat je het artikel bij ons retour hebt aangemeld, ontvang je een retourbon en zullen we een afhaalopdracht met je inplannen.
  • Grote artikelen (ijskasten/wasmachines): Deze artikelen worden door PostNL Extra@Home bij je opgehaald, net zoals ze bij je zijn geleverd. De prijs voor een afhaalopdracht is €67,70 en zal in mindering worden gebracht bij het terugbetalen van het bestelde artikel. Nadat je het artikel bij ons retour hebt aangemeld, ontvang je een retourbon en zullen we een afhaalopdracht met je inplannen. 

 

Terug betalen

Nadat we je artikel hebben ontvangen en gecontroleerd hebben zullen we uiterlijk binnen 14 dagen het geld voor dat artikel terugbetalen, minus de eventuele afhaalkosten en extra beschadigingen.